Site Loader
Aktywna Pian

Samochody myjemy z różną częstotliwością, ale większość z nas kierowców, raczej przyzna szczerze, że wnętrze samochodu nie jest czyszczone równie często co karoseria i szyby. Co prawda trzepiemy dywaniki oraz pierzemy pokrowce na siedzenia, ale o jednej rzeczy często zapominamy, a raczej po prostu sprzątania jej unikamy. Tą wewnętrzna część to kokpit naszego auta.

Dlaczego pomijamy wizualnie najważniejszą część pojazdu?

Jest on najbardziej istotną częścią wewnętrzną naszego auta, jeżeli spojrzymy na to pod kątem estetyki. Jak wspomniano, zajmujemy się nim jednak najrzadziej. Wynika to z dwóch czynników. Pierwszy to fakt, że najczęściej uważamy, że wystarczy przetrzeć go zwykłą wilgotną szmatką z kurzu, a druga sprawa polega na tym, że to powierzchnia o dość skomplikowanych kształtach, jej porządne wysprzątanie, wymaga od nas bardzo dużo pracy. Niemniej jednak o element ten musimy dbać, ponieważ niezależnie od tego, z jakiego wykonany jest z materiału, silne zabrudzenie, działanie podwyższonej temperatury i promieniowania słonecznego, ekspresowo go niszczy. Jeżeli nie będziemy odpowiednio się nim zajmować, stanie się po pierwsze brudny, a po drugie bardzo szybko zauważymy, że zaczyna się zużywać.

Jak pielęgnować kokpit w aucie?

Czyszczenie

Pierwszym etapem sprzątania będzie wybór odpowiedniego środka myjącego. Środek ten wybieramy pod kątem tego, z czego jest kokpit wykonany. Jeżeli mamy skórę, to oczywiście zalecane są preparaty dedykowane do niej. Każdy inny możemy umyć za pomocą uniwersalnego środka czyszczącego, który musimy w większości przypadków odpowiednio rozcieńczyć. Za pomocą pędzelka powinniśmy rozprowadzić chemię dokładnie po całej powierzchni, a następnie po upływie 5 do 10 minut, przecieramy do sucha czystą szmatką, która szybko zacznie zmieniać kolor pod wpływem uwolnionego brudu (najlepiej, jeśli będzie to szmatka z mikrofibry). Jeśli kokpit był bardzo zaniedbany, możemy czynność powtórzyć dwukrotnie lub nawet trzykrotnie. W miejscach, do których nie możemy dotrzeć swobodnie ściereczką, najlepiej jest użyć sprężonego powietrza, aby pozbyć się wilgoci, która zawiera w sobie brud. Jeżeli tego nie zrobimy, po wyschnięciu na wszystkich załamaniach, pozostaną brudne smugi, niweczące cały włożony trud, a efekt finalnie będzie mizerny.

Pielęgnacja

Samo sprzątanie nie wystarczy. Najlepiej jest kokpit odpowiednio pielęgnować. W tym celu trzeba kupić odpowiedni środek zabezpieczający, który po nałożeniu tworzy na jego powierzchni swego rodzaju film zabezpieczający przed działaniem szkodliwych czynników atmosferycznych, słońca i wysokiej temperatury. Oczywiście rodzaj środka dopasowujemy do materiału, z jakiego jest wykonany, w przeciwnym wypadku jego skuteczność może być zmniejszona lub nawet możemy powierzchnię uszkodzić, co oczywiście całkowicie mija się z celem. Warto na samym końcu wspomnieć, że mycie oraz pielęgnacja powinna być regularna. Chociaż tego nie lubimy, regularne sprzątanie spowoduje, że każde następne będzie po prostu trwało krócej, a my sami nie musimy martwić się tym, że nasz samochód szybko zacznie prezentować się jako starszy, niż jest w rzeczywistości.

Paweł

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *