Site Loader
Aktywna Pian

Felgi aluminiowe mają wiele zalet, ale wszyscy kochamy je przede wszystkim za estetyczny wygląd, który dodatkowo każdemu samochodowi nadają nieco bardziej sportowego charakteru. Aluminium jest odporne chemicznie, więc nie mamy potrzeby martwić się o korozję, czy felgi dodatkowo zabezpieczać. Aluminium ma jednak jedną poważną wadę, a mianowicie jest dość miękkie. Nieostrożne dojeżdżanie do krawężnika lub drobne kamyki uderzające w nasze felgi w trakcie jazdy, z czasem pozbawiają je blasku.

Czy warto samodzielnie odnowić swoje felgi?

Felgę aluminiową możemy oczywiście oddać do serwisu, który nam je odnowi. Taka usługa do najtańszych nie należy. Za renowację jednej sztuki możemy zapłacić nawet kilkaset złotych. Większość rys możemy jednak usunąć samodzielnie. Podobnie sprawa ma się z uzupełnianiem ubytków. Jedyną przeszkodą jest wiedza, jak to zrobić. Czy są rzeczy, których lepiej się samodzielnie nie podejmować? Oczywiście tak. Oddając honor profesjonalnym warsztatom, musimy wspomnieć, że wszelkie naprawy, które mają za zadanie ingerencję w geometrię felgi (np. skrzywienie), najlepiej jest powierzyć właśnie im.

Likwidacja rys na rancie felgi

Chcąc zlikwidować rysę powstałą na rancie felgi, musimy oczywiście zdjąć koło, a następnie spuścić powietrze. Dzięki temu możemy pracować na feldze bez konieczności ściągania opony (samo ściągnięcie i założenie opony na felgę Alu, może kosztować 30 zł). Oponę w miejscu pracy należy zabezpieczyć – najlepiej kawałkiem tworzywa sztucznego np. szpachelką plastikową lub fragmentem wyciętym z butelki PET. Rysę następnie szlifujemy grubym papierem ściernym o gramaturze około 80. Miejsce szlifujemy do momentu, aż usuniemy wszystkie wystające ponad powierzchnię felgi zadziory. Nie szlifujemy na siłę do momentu wyrównania. Wówczas zdejmiemy zbyt dużo materiału, a w tym konkretnym miejscu felga straci swój pierwotny kształt.

Ubytki wypełniamy szpachlą do aluminium. Najpierw jednak okolice szpachlowanego miejsca musimy zmatowić za pomocą papieru o małej gramaturze np. 240. Po zmatowieniu możemy nałożyć szpachlę, którą po wyschnięciu szlifujemy papierem o gramaturze 500, do uzyskania pierwotnego kształtu felgi.

Lakierowanie całej felgi

Podobnie jak rysy na rancie, możemy uzupełniać rysy w innych częściach felgi. Małe zadrapania najlepiej jest usuwać poprzez polakierowanie felgi w całości. W tym celu musimy całą felgę zeszlifować papierem 500. Następnie na felgę możemy nałożyć podkład pod lakier, który po wyschnięciu należy również przeszlifować drobnym papierem. Podkład ma na celu uchronienie nas przed odpryskiwaniem lakieru w miejscach, gdzie dostęp do szlifowanych powierzchni był trudny, a przez to szlifowanie niekoniecznie było w 100% skuteczne.

Po wyszlifowaniu podkładu możemy w końcu przejść do lakierowania. Najpierw kładziemy lakier bazowy o docelowym kolorze felgi. Po jego wyschnięciu możemy felgę polakierować lakierem bezbarwnym. Skrupulatne przeprowadzenie wyżej wymienionych etapów, da nam efekt wizualny porównywalny z felgą nową, lub po profesjonalnej regeneracji.

Paweł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *